به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در سفر به این دو استان از پروژههای راه بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژهها قرار گرفت.
در این سفر معاون وزیر راه و شهرسازی محور فیروزکوه- قائمشهر را تنها مسیر بزرگراهی با مشخصات هندسی استاندارد دانست که استان تهران را به استان مازندران متصل میکند.
وی با اشاره به ترافیک سنگین این محور در فصول بهار و تابستان بین این دو استان، اتمام چهار بانده شدن مسیر مذکور و تکمیل ۱۰ کیلومتر پایانی آن را از اولویت های اجرایی شرکت ساخت وتوسعه دانست.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور طول محور رودهن- فیروزکوه- قائمشهر را ۱۸۷ کیلومتر عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۷۴ کیلومتر از مسیر حدفاصل رودهن تا پل سفید و قطعاتی بعد از پل سفید تا قائمشهر چهار بانده شده است که دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در سالجاری قطعات باقیمانده به اتمام رسیده و مورد بهرهبرداری قرار خواهند گرفت.
وی در پایان شرایط توپوگرافی منطقه، معارضین محلی، سازه های ویژه و تاسیسات جانبی را علت تاخیر درروند اجرایی ۲ کیلومتر باقیمانده قطعه پلسفید- قائمشهر در محدوده شیرگاه دانست و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و طی کردن مراحل آزادسازی و جابجایی موانع در منطقه، عملیات اجرایی شتاب بیشتری خواهد گرفت.
نورزاد در ادامه با سفر به استان گلستان از احداث کنارگذر گرگان بازدید کرد و گفت: این کنارگذر به طول ۲۵ کیلومتر است که با توجه به ترافیک سنگین داخل شهر گرگان لازم است تا هرچه سریعتر روند تکمیل عملیات ۱۵ کیلومتر قطعه اول آن طی شود و به منظور تسری عملیات ۱۰ کیلومتر فاز دوم نیز، مراحل برگزاری مناقصه و تکمیل مطالعات طی شود.
نظر شما